Alisson Becker Mengakui Pemain Liverpool Inilah Punca Dia Menyesuaikan Diri Dengan Permainannya

Alisson Becker mengakui Virgil van Dijk dan Joe Gomez memaksa dia menyesuaikan diri dengan permainannya – kerana pasangan itu begitu baik.

Penjaga gawang Brazil tiba di Liverpool pada musim panas dalam perjanjian £ 65 juta dari Roma, dan telah menonjolkan aksi yang mengagumkan dalam hanya beberapa bulan pertama di Anfield.

Alisson telah menerima pujian yang meluas atas persembahannya, dengan berbekalkan Van Dijk dan Gomez di hadapannya – mereka berdua membentuk gandingan yang kukuh dalam posisi pertahanan.

Dan penjaga gol itu mengakui dia telah belajar bagaimana untuk lebih banyak fokus sejak berpindah ke Merseyside.

“Satu perkara yang penting di sini adalah tumpuan dan tumpuan. Mereka meminta saya untuk menjadi sangat kuat dari segi mental”.

“Pasukan saya mempunyai pertahanan yang sangat bagus sehingga bola tidak datang dekat (kawasan) jaring saya”.

“Tetapi saya mempunyai satu atau dua peluang untuk menunjukkan kualiti saya, jadi saya perlu fokus sepanjang masa.”

Alisson akan kekal di England sepanjang tempoh rehat antarabangsa. Bintang The Reds dijangka akan beraksi dalam sekurang-kurangnya satu perlawanan(anatarabangsa), dan akan focus kepada penambahbaikan untuk kelabnya selepas berkhidmat di negaranya.

“Saya datang ke sini dengan harga yang tinggi dan sesetengah orang mengharapkan saya menjadi sempurna – ia tidak mudah tetapi saya cuba,” katanya.

“Sudah cukup awal untuk mengatakan jika saya berpuas hati dengan bagaimana saya bermain tetapi saya berusaha untuk menjadi sempurna, saya berusaha untuk menjadi lebih baik.

“Saya sangat gembira dengan perpindahan saya ke Liga Perdana, saya bekerja keras untuk membantu Liverpool mencapai matlamat mereka dan juga untuk pasukan kebangsaan Brazil.”

Ditulis untuk : Liverpool Malaysian Reds
Sumber : Echo

Post Author: Wade Wilson