As Roma Dan James Palatto Menderma Kepada Penyokong Liverpool Yang Menjadi Mangsa “Kegilaan Bolasepak”

Seorang peminat The Reds, Cox cedera parah dan terpaksa mengambil masa yang lama untuk pulih.

AS Roma dan pemilik kelab James Pallotta bersama-sama mengumpul € 150,000 dalam sumbangan untuk penyokong Liverpool, Sean Cox yang menjadi mangsa serangan separuh akhir Liga Juara-Juara pada 2017/18.

Cox berada dalam keadaan koma dan mempertaruhkan hidupnya berikutan insiden yang berlaku di luar Anfield, sebelum separuh akhir pertama pada April lepas.

 

Ada yang menderma untuk memulihkan keadaan lelaki berusia 53 tahun dengan tiga anak, termasuk bos Liverpool, Jurgen Klopp dan Seamus Coleman dari Everton.

Khamis (15/11), Rom mengumumkan kelab mereka telah mendermakan € 100,000 melalui perbadanan Roma Cares, manakala € 50,000 dari poket peribadi Pallotta sendiri. Kelab Itali Serie A juga menjanjikan keluarga Cox untuk pengumpulan dana tambahan yang akan diberikan lagi.

Apa yang berlaku kepada Sean Cox tidak sepatutnya berlaku kepada sesiapa yang menghadiri perlawanan bola sepak,” kata Pallotta.

“Fikiran kita hari ini, sejak hari pertama, bersama dengan Sean, Martina dan semua keluarga mereka, dan kita semua berharap Sean dapat pulih sepenuhnya dan secepat mungkin.”

Isteri Cox, Martina menambah: “Kehidupan kami telah berputar dari atas ke bawah dengan apa yang berlaku kepada Sean.”

“Tidak ada tanda bahawa Sean akan dapat pulang ke rumah dalam masa terdekat dan walaupun dengan usaha pemulihan pakar yang luas, yang akan mengambil masa bertahun-tahun, dia masih memerlukan penjagaan sepanjang hayatnya.”

“Kami sangat menghargai sumbangan hari ini dari AS Roma dan Encik Pallotta, dan khususnya dengan komitmen yang bermakna untuk memberikan bantuan pada tahun-tahun sukar yang akan dihadapi Sean.”

Sean Cox cuma salah satu mangsa bolasepak yang indah namun di hiasi oleh keganasan yang tidak sepatutnya berlaku di era bolasepak moden kini.

Kecederaan parah Sean juga menyebabkan isteri beliau begitu sukar menjalani kehidupan harian dimana ia harus menjaga Sean dan melawat Sean tidak seperti kehidupan suami isteri yang sepatutnya miliki.

Admin Handsome

Beringat sebelum kena ,tanam pada diri bolasepak menyatukan bukan memusnahkan. Gaduh-gaduh manja itu biasa.. kbye

Post Author: D'Azmie LMreds

Blood Is Reds So Don't ask why Me Be Liverpool Fan