Emre Can Persoalkan Serangan Liverpool

Liverpool yang masih terumbang-ambing prestasi di liga dan sehingga kini masih belum mampu melakukan sesuatu. Berdasarkan statistik PL skuad The reds meledakkan 13 gol dari 137 serangan dan percubaan. Can yang ditemu bual mengatakan kepada express tentang serangan mereka.

Can menganggap mereka gagal dalam setiap perlawanan apabila kurang menjaringkan gol dan bolos dengan banyak, namun sekiranya the reds menjaringkan lebih banyak gol ia tidak menjadi satu masalah jika bolos tapi sebaliknya berlaku.

“saya ada membaca satu statistik mengatakan kami melakukan 120 percubaan dan hanya dapat 7 gol sahaja, ia memang tidak baik buat kami- kata Can kepada express

Emre Can yang masih lagi tidak tahu hala tuju beliau kerana belum menurunkan tandatangan sebarang kontrak menyambung kepada express tentang siapa yang salah dalam hal ini.

“Ia sememangnya satu statistik buruk buat kami,tapi sekiranya kami menjaringkan lebih banyak gol pasti masalah ini tidak berlaku”

seharusnya kami kena adil dalam hal ini dan tidak persalahkan mana-mana pasukan kerana ia kerja kami”

Liverpool yang bakal bertemu Manchester United Sabtu nanti bakal menguji jentera pertahanan dan serangan liverpool, ia bukan soal perlawanan ia soal maruah kedua-dua pasukan itu.

Ditulis oleh: Nur Azmie Derese

Untuk: Liverpoolmalaysiareds.com

Related posts