Hampir Digugurkan Akibat Cirit Birit Dan Muntah , Klopp Kagum Beliau Mampu Bermain Cemerlang

Pengurus Liverpool, Jurgen Klopp berkata, dia terkejut dengan penampilan Georginio Wijnaldum ketika pasukannya menghadapi Bournemouth.Pemain tengah Belanda itu menyumbang satu gol menarik membantu The Reds membenam 3-0 Bournemouth.

Sebenarnya Wijnaldum berada dalam keadaan buruk sebelum perlawanan menentang Bournemouth. Pemain tengah berusia 28 tahun itu mendapat sakit beberapa hari sebelum perlawanan.

Malah, Wijnaldum tidak datang ke hotel dengan rakan sepasukannya yang lain kerana penyakit itu. Itu membuat Klopp teragak-agak untuk menurunkan Wijnaldum dalam perlawanan menentang Bournemouth.

“Wijnaldum tidak bersama pasukan di hotel, dia telah cirit-birit dan terus muntah selama dua malam yang lalu, membuat beliau tidak dapat berada di hotel dan memilih untuk tinggal di tempatnya sendiri,” kata Klopp.

“Tetapi tanpa disangka, dia boleh bermain dan menunjukkan prestasi cemerlang. Wijnaldum menyumbang gol untuk kemenangan kami.”

“Saya berasa sangat bertuah kerana Liverpool dipenuhi dengan pemain yang sangat luar biasa. Kita sepatutnya dapat menang dengan lebih banyak gol tetapi saya berpuas hati dengan keputusan imi,” kata Klopp.

Kejayaan kemenangan Liverpool ke atas Bournemouth membuat mereka kembali ke puncak Liga Perdana Inggeris. Walau bagaimanapun, Manchester City hanya akan bermain lebih satu perlawanan menentang Chelsea pada hari ini.

Kemenangan ke atas Bournemouth dijangka menjadi permulaan untuk keghairahan Liverpool yang mula melemah dalam beberapa perlawanan terakhir. Sebelum ini, Liverpool telah seri kepada Leicester City dan West Ham United.

Kegagalan untuk mencapai kemenangan menjadikan Manchester City mengambil alih tempat pertama dalam Liga Perdana. Liverpool dan Manchester City adalah dua kelab utama bergelut untuk memenangi gelaran Liga Perdana pada 2018-19.

Jurgen Klopp berkata dia tidak terlalu memikirkan mengenai peluang Liverpool memenangi gelaran. Baginya, perkara yang paling penting ialah Liverpool boleh tampil konsisten dan fokus untuk memenangi setiap perlawanan.

Post Author: D'Azmie LMreds

Blood Is Reds So Don't ask why Me Be Liverpool Fan