Liverpool Meneruskan Penjualan Pemain Dengan ketika Ini Pedro Chirivella Dalam Perjalanan Ke Rosenborg

Pemain berusia 21 tahun itu akan pergi ke Norway untuk menjalani perubatan dalam beberapa hari akan datang.

Pemain midfielder Liverpool, Pedro Chirivella dijadualkan hampir berpindah dengan yuran sebanyak £ 3.5 juta ke Rosenborg.

Pemain berusia 21 tahun itu akan pergi ke Norway untuk menjalani perubatan dalam beberapa hari akan datang selepas perjanjian itu dipersetujui antara dua kelab ini.

Liverpool akan menerima £ 2.4 juta sebagai bayaran permulaan dengan bayaran yang lainnya berpotensi meningkat kepada £ 3.5 juta dengan tambahan.

The Reds berunding dengan menggunakan inisiatif pilihan pembelian balik untuk setiap tiga musim pertama di Rosenborg. Dia mungkin menghadiri pertembungan Liga Europa dengan Celtic di Trondheim pada hari Rabu ini.

Jurulatih baru dari Belanda, Rini Coolen dan pengarah sukan, Stig Inge Bjornebye, bekas pemain belakang Liverpool, sangat menilai Chirivella dan percaya dia sesuai untuk gaya permainan mereka.

Chirivella, yang sebelum ini mempunyai pinjaman di Go Ahead Eagles dan Willem II, mempunyai dua tahun lagi dalam kontraknya di Liverpool.

Pementasan terakhirnya untuk Reds adalah perlawanan akhir Amerika Syarikat hari Sabtu menentang Manchester United di hadapan 101,000 peminat di Michigan.

Chirivella hanya berjaya melakukan lima penampilan pasukan pertama unyuk perlawanan kompetitif Liverpool setelah ketibaannya dari Valencia pada 2013.

Post Author: Nazz Carra